Media

Two leather purses or bags in black and brown color

Founder of Tharb, Eisa Alsubousi Talks Design and the UAE

Eisa Alsubousi has always been inspired by his heritage and surroundings. Growing up in the UAE Alsubousi had a keen interest in quality and unusual materials. After studying product design he decided to launch his own brand in 2016.

AEWorld ©

Read More
Man reading from a brown leather notebook

Generation Start-up: self-taught Emirati designer challenges norms

The initial ambition was to design understated leather goods such as wallets and laptop cases, but there were several challenges: no formal training, lack of time and an absence of local role models from the accessories industry.

The National News ©

Read More
Person holding a brown leather purse or bag

Handmade with Love

Sought after by clientele for its bags and leather goods, Tharb's hallmarks are based on UAE craftsmanship, highest quality leather, precise stitching and functional design. 

Khaleej Times ©

Read More
Person hiding their face behind a yellow leather purse or bag

المصمم الإماراتي عيسى السبوسي: ذرب ستصل إلى العالمية

يرى عيسى السبوسي، مؤسس دار ذرب للتصميم، أن التحدي الأكبر الذي يواجهه في مجال التصميم يكمن في إقناع المستهلك في الإمارات بأن التصميم والتصنيع المحلي قادر على المنافسة عالمياً من ناحية جودة التصنيع والتميز في التصميم الحديث.

Arabian Business ©

Read More
Black leather wallet

! وأجدد 5 حقائب THARB

ذرب هي دار لتصميم المنتجات عالية الجودة مقرها وبفخر الإمارات العربية المتحدة. تختص ذرب في تصميم وتصنيع المنتجات العملية والانيقة والحديثة بإستخدام أفضل المواد في العالم.


Elle Arabia ©

Read More
Person holding a brown leather purse or bag

عيسى السبوسي: منتجاتي بنعومة الجلد وصلابة الرخام

كانت بداية متواضعة من خلال حقيبة نسائية ومحفظة طويلة، والهدف من ذلك كان تجربة وتلمس استقبال السوق، إذ لم أكن على دراية بها، ولم أدرس تخصص التسويق أو تصميم المنتجات، بل تخصصت في العلاقات العامة والإعلام، وهذا ما جعلني أتخوف من هذه الصناعة. بدأت بداية بسيطة بعرض هذه المنتجات من خلال الموقع الإلكتروني، والمشاركة في الفعاليات التي تحدث في أبوظبي. ولأن التصميم الذي أحبه ليس حديثاً ولا عصرياً، كنت خائفاً ألا ....

Zahrat Khaleej ©

Read More